Σεπτεμβρίου 20, 2012

ΠΟΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;


- Όταν λέμε ότι ο αιμόφιλος είναι gram θετικός κόκκος
- Όταν λέμε ότι το εμβόλιο του αιμοφίλου είναι ζωντανό
- Όταν δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μια TB λοίμωξη
- Όταν φοβόμαστε την ανεμευλογιά και δεν δίνουμε σωστές οδηγίες στο περιβάλλον
- Όταν στον παιδικό σταθμό υπάρχει ένα κρούσμα οστρακιάς και γίνεται "πανικός"
- Όταν σε όλες τις άσηπτες μηνιγγίτιδες δίνουμε αντιβίωση
-΄Οταν σε απλές λοιμώξεις ή έστω λίγο πιο σοβαρές δίνουμε από 2 αντιβιοτικά και πάνω

Τότε νομίζω ότι ΝΟΣΕΙ ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Πλην του συστήματος, νοσούν και οι εκπαιδευτές και τελικά η νόσηση μεταδίδεται και στους εκπαιδευόμενους. Με τελικό αποτέλεσμα και τελική βλάβη: τους ασθενείς.

Δεν μπορούμε να μιλάμε συνεχώς για αντοχές όταν εμείς οι ίδιοι προκαλούμε με τη συμπεριφορά μας αυτές τις αντοχές. Υπάρχουν γιατροί που ακόμη και στον ύπνο τους βλέπουν να υπερίπτανται ανθεκτικά μικρόβια. Υπερβολή;; Θα έλεγα πως όχι ιδιαίτερα. Αντοχή υπάρχει. Όμως επιμένω ότι αυτή η αντοχή προκαλείται από εμάς τους γιατρούς. Από την άγνοια μας ή από τον φόβο μας ή τέλος από κακή ερμηνεία των όσων διαβάζουμε ή ακούμε. Το λυπηρό είναι ότι λόγω αυτής της αντοχής, όποιος ασθενής έχει την ατυχία να εισαχθεί σε μονάδα εντατικής νοσηλείας, τότε ενέχει υψηλότατο κίνδυνο κακής έκβασης.

Την πράξη κκ συνάδελφοι. Ας θυμηθούμε την πράξη. Και ας αλλάξουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Όσοι είναι σε θέσεις κλειδιά και μπορούν να το αλλάξουν. Δεν μπορεί ιατρική να σημαίνει ΜΟΝΟ εργαστήριο.Για να μην φθάνουμε στα παραπάνω παραδείγματα. Να μπορούμε να ψηλαφήσουμε και κανέναν σπλήνα. Να μπορούμε να ακροασθούμε και καμμιά καρδιά. Να γνωρίζουμε και τα βασικά μικροβιάκια.


  


\

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου