Νοεμβρίου 01, 2008

ΕΠΟΧΗ ΓΡΙΠΗΣ

Επειδή πλησιάζει ο καιρός που θα αρχίσουν τα κρούσματα γρίπης και επειδή πολλοί ρωτούν για το εμβόλιο, υπενθυμίζουμε και πάλι τις ομάδες όπου ενδείκνυται η χορήγηση εμβολίου:


  • Παιδιά 6 μηνών έως 19 ετών
  • Εγκυμονούσες
  • Άτομα 50 και πάνω (η ηλικία αυτή κατά μερικούς μπορεί να είναι 60 ετών και άνω)
  • Άτομα οποιασδήποτε ηλικίας με χρόνιες παθήσεις
  • Άτομα που διαβιούν σε ιδρύματα
  • Άτομα που διαβιούν με ή φροντίζουν άτομα σε υψηλό κίνδυνο για επιπλοκές της γρίπης
  • Εργαζόμενοι σε υπηρεσίες υγείας

Πιο λεπτομερής αναφορά υπάρχει σε ανάρτηση του περσινού Οκτωβρίου

8 σχόλια:

  1. Ανώνυμος4/11/08 8:55 π.μ.

    Κύριε, Καβαλιώτη
    Σύμφωνα με το Εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών του 2008 τα παιδιά άνω των 6 μηνών δεν θα πρέπει να εμβολιάζονται με αντιγριππικό εμβόλιο εφ'όσον δεν ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου.
    Παραθέτω το αποσπασμα απο το site του Υπουργείου Υγείας


    . INFL= Αδρανοποιημένο ολοκυτταρικό ή ακυτταρικό εμβόλιο κατά της γρίππης που συνιστάται να γίνεται ετησίως, σε 1 δόση και σε ηλικία πάνω από 6 μήνες. Ενδείκνυται μόνο στα παιδιά που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου να νοσήσουν σοβαρά από γρίππη.
    Ευχαριστώ πολύ
    ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν διαφωνώ. Γνωστό είναι αυτό που αναφέρετε.
    Αυτό που γράφω εγώ είναι ένα γενικό περίγραμμα για να υπενθυμίσω τις ενδείξεις και δεν αφορά μόνο τα παιδιά.
    Εξάλλου η ηλικιακή αυτή ομάδα έχει ένδειξη για εμβολιασμό εφόσον το επιθυμεί το ίδιο το άτομο. Αν το επιθυμεί μπορείς να του κάνεις το εμβόλιο. Αν όχι τότε κάνεις στις ομάδες υψηλού κινδύνου.
    Σαφώς και το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολίων πρέπει να τηρείται από όλους. Η υπέρβαση όμως στις ομάδες δεν είναι βλαπτική εφόσον δεν απαγορεύεται. Και σε αυτές τις ηλικίες δεν απαγορεύεται το εμβόλιο.
    Ένα άλλο για να δείτε πόσο σχετικά είναι όλα. Το εμβόλιο κατά του ιού Ρότα δεν περιλαμβάνεται στο Εθνικό Πρόγραμμα. Δεν το έχετε χορηγήσει ποτέ σας;;
    Το ίδιο συνέβαινε και παλαιότερα με τα εμβόλια μηνιγγιτιδοκόκκου, πνευμονιοκόκκου, ανεμευλογιάς. Το πρόγραμμα έλεγε όχι. Οι γιατροί τα έκαναν. Δεν είχαν αντένδειξη. Δεν είχαν κρατική ένδειξη.
    Τελειώνω με μια υπέρβαση ακόμη: Το εμβόλιο του μηνιγγιτιδοκόκκου όταν γίνεται μετά τον 12ο μήνα χορηγείται σε μία δόση και μόνο. Εμπιστεύεστε αυτή τη μία δόση για να προφυλάξει το παιδί σε όλη του τη ζωή; Ξέρετε πόσες φορές τόνισα ότι χρειάζεται ακόμη μία τουλάχιστον δόση, και ξέρετε πόσοι πολλοί παιδίατροι την χορηγούν αυτή τη δόση; Και πολύ καλά κάνουν.

    Καλημέρα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος4/11/08 9:20 μ.μ.

    Καλησπέρα κ. Καβαλιώτη,
    ποιά είναι η γνώμη σας για την χορήγηση του αντιγριππικού εμβολίου σε βρέφη <6 μηνών που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου όπως π.χ λήψη ασπιρίνης για Kawasaki;
    Ευχαριστώ πολύ.
    Α.Κοντού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το εμβόλιο δεν έχει ένδειξη σ΄ αυτή την ηλικία διεθνώς (σε αντίθεση με αυτά που αναφέρω σε προηγούμενο σχόλιο όπου το εμβόλιο έχει ένδειξη μέχρι 19 χρ αλλά η ένδειξη αυτή δεν περιλαμβάνεται στο δικό μας πρόγραμμα).
    Στις μικρές λοιπόν αυτές ηλικίες (όντως υψηλού κινδύνου) το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να προστατεύσετε το μωρό εμβολιάζοντας το περιβάλλον του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος5/11/08 10:18 π.μ.

    Κύριε, Καβαλιώτη καλημέρα
    Νομίζω οτι περιστατικά νόσου Kawasaki κάτω των 6 μηνών είναι εξαιρετικά σπάνια εως ανύπαρκτα στη διεθνή βιβλιογραφία
    Ευχαριστώ πολύ
    Αρβανιτίδης Κωνσταντίνος
    Παιδίατρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. k.Αρβανιτίδην

    Μάλλον κάνετε λάθος. Σπάνια μεν, όχι ανύπαρκτα. Εμείς, είχαμε 2, όχι πολύ παλιά μάλιστσ. Τεκμηριωμένα με εργαστηριακούς ελέγχους με καρδιολόγους κλπ. Τώρα, γιατί δεν τα δημοσιεύουμε είναι άλλη ιστορία. Απλώς έχουμε αποστασιοποιηθεί ελαφρώς από τον κύκλο των εργασιών που μάλλον φαύλος είναι.
    Ωστόσο, η ερώτηση της συναδέλφου αφορά ουσιαστικά το εμβόλιο στη συγκεκριμένη ηλικία και εκεί δόθηκε η απάντηση.
    Αν εσείς θέλετε συζήτηση για Kawasaki αυτό είναι εκτός της ερωτήσεως της συναδέλφου, αλλά μπορούμε να το συζητήσουμε σε άλλο σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος2/12/08 7:28 μ.μ.

    Κύριε Καβαλιώτη,
    αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την πολύτιμη βοήθεια που μας προσφέρετε, την ίδια στιγμή που ο νέος παιδίατρος δεν μπορεί να στραφεί σε καμία άλλη πηγή ενημέρωσης στα ελληνικά δεδομένα.
    Θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για την επέκταση του ηλικιακού φάσματος που κάνει η ΑΑΡ για τον αντιγριππικό εμβολιασμό για το 2008-2009, ως τα 18 έτη, με ή χωρίς παράγοντες κινδύνου.
    Με εκτίμηση,
    Νεονάκη Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστώ κ. Νεονάκη. Πάντα πίστευα ότι η γνώση πρέπει να είναι ελεύθερη και η διάδοση της καθήκον όλων όσων θέλησαν να ασχοληθούν με τον τομέα της εκπαίδευσης. Και εννοώ εκπαίδευση με την ευρύτερη έννοια του όρου και όχι μερικά μαθήματα από αμφιθεάτρου ή τέλος πάντων ενίοτε στους θαλάμους.

    Στην ερώτηση σας τώρα. Είναι γνωστή και πάγια άποψη μου ότι εφόσον υπάρχει εμβόλιο πρέπει να χορηγείται. Το εμβόλιο της γρίπης δεν είναι ίσως και από τα πιο επείγοντα που θα έπρεπε να σκεφθεί κανείς, και έχει την ιδιαιτερότητα να χρειάζεται κάθε χρόνο. Ωστόσο, προσφέρει όφελος. Αν λοιπόν αποφασίσει κάποιος να το χορηγεί, νομίζω ότι η ηλικία που λέτε είναι πολύ κατάλληλη, είτε είναι σε ομάδα υψηλού κινδύνου είτε όχι. Καιίσως αργότερα επεκταθεί περισσότερο η ηλικία, αν τα επιδημιολογικά δεδομένα δείξουν κάτι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή