Οκτωβρίου 27, 2020

ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΓΡΙΠΗΣ ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ - ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ;

Στις αρχές της πανδημίας θεωρείτο ότι η συνύπαρξη δύο σχεδόν ίδιων κλινικά λοιμώξεων δεν θα ήταν δυνατή. Και όμως παρατηρήθηκε. Και τι συνέβη; Όχι αυτό που φοβόντουσαν όλοι. Ότι δηλ. η λοίμωξη από κορωνοϊό θα διέδραμε βαρύτερα αν ο ασθενής είχε ταυτόχρονα και γρίπη. Εξάλλου εκεί βασίστηκε η εκστρατεία για μαζικό εμβολιασμό κατά της γρίπης.

Σε μικρή μελέτη ασθενών που νοσούσαν ταυτόχρονα  από κορωνοϊό και ιό της γρίπης διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε διαφορά όσον αφορά τη θνητότητα και την ανάγκη για μηχανικό αερισμό και χορήγηση αγγειοσυσπαστικών ή παρέμβασης στη νεφρική λειτουργία, σε σχέση με ασθενείς που είχαν μόνον COVID-19. 

Οι συγγραφείς λένε ότι ο αριθμός των ασθενών είναι μεν μικρός (και πιθανόν με μεγαλύτερες μελέτες ίσως αλλάξει κάτι), αλλά παρά ταύτα είναι ενδεικτικός της τάσης. 

ID WeeK / October 21-25, 2020 


2 σχόλια:

Unknown είπε...

Κύριε Καβαλιώτη, η άποψη σας για το εμβόλιο της γρίπης θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είμαι στην ηλικία των 40 ετών μάλλον υγιής (δεν νοσώ από κάτι) και εγώ όπως και σχεδόν όλος ο κύκλος των γνωστών μου δεν γνωρίζουμε αν πρέπει να κάνουμε το εμβόλιο. Δεν ξέρουμε τι κάλυψη παρέχει (σε τι ποσοστό αν είναι μετρήσιμο αυτό) ? Αν έχει παρενέργειες (συμπτώματα γρίπης αφού θα εμβολιάσουμε στελέχη του ιού της γρίπης) ? Χρονικά ποτε πρέπει και ποτε θα μας επιτραπεί να το κάνουμε (αφού δεν έχουμε προτεραιότητα δεν είμαστε ευπαθή ομάδα) ? Επιδημιολογικά στοιχεία της τρέχουσας χρονιάς (υπάρχει έξαρση της γρίπης ? Αν όχι θα είχε νόημα ο εμβολιασμός) ? Υπάρχει κάποια συσχέτιση με τον COVID-19 (θα βοηθήσει σε κάτι) ?

Στα παιδιά σας γιατρέ μου η στα εγγόνια σας (αν έχετε) θα κάνατε το εμβόλιο ?

Περιμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την τοποθέτηση σας.

Παυλιδης Κωνσταντίνος

JOHN KAVALIOTIS είπε...

Κον Παυλίδη
Αυτά όλα που ρωτάτε τα έχω γραψει κατ επανάληψη στο ιστολόγιο μου (ανατρέξτε πιο πίσω), στη περιοδική έκδοση Λοιμωξη, αλλά και στο βιβλίο μου "Εμβόλια" κώνω εκτενη αναφορά για τοι αν και ποιος πρέπει να κάνει το εμβόλιο. Το να τα επαναλάβω με ένα σχόλιο δεν είναι εφικτό και δεν υπάρχει χώρος. Αν θέλετε μου δίνετε κάποιο mail και μπορώ κάποια στιγμή να στείλω τα δεδομένα των ερωτήσεων σας.
Θα πω μόνον για σας. Το εθνικό πρόγραμμα εμβολίων συνιστά το εμβόλιο σε ομάδες υψηλού κινδύνου. Με βάση αυτά που λέτε, εσείς δεν είστε τέτοια ομάδα και συνεπώς δεν έχετε λόγο να εμβολιαστείτε. Το εμβόλιο θα σας προστατεύσει (αν σας προστατεύσει) μόνον από τη γρίπη.
Λεπτομέρειες με ένα mail. Σκέφτομαι ότι αν στείλω ένα μόνον άρθρο επαρκεί για απάντηση σε όλα αυτά.