Δεκεμβρίου 01, 2021

ΜΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ. ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΜΕ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΥΡΙΟ

 Όποιος σήμερα σιωπήσει ή αδιαφορήσει ας θυμηθεί τους παρακάτω στίχους που αποδίδονται στον Μπρέχτ, αλλά είναι ενός Γερμανού κληρικού (τους έχω ξαναγράψει στις 01-09-2021). Η επανάληψη δεν βλάπτει.


«Όταν οι ναζιστές ήρθαν για να πάρουν τους κομμουνιστές, σιώπησα επειδή δεν ήμουν κομμουνιστής. 

Όταν φυλάκισαν τους σοσιαλδημοκράτες, σιώπησα γιατί δεν ήμουν σοσιαλδημιοκράτης.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους συνδικαλιστές, σιώπησα γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους σιώπησα γιατί δεν ήμουν Εβραίος

Όταν ήρθαν να συλλάβουν εμένα, δεν υπήρχε πια κανείς για να διαμαρτυρηθεί».

Martin Niemoeller (1892-1984)                    .            


1 σχόλιο:

Κ. Σιακαβελλας είπε...

΄Όταν αυτός ο πόλεμος τελειώσει ,δεν θα θυμόμαστε τα λόγια των εχθρών μας, αλλά την σιωπή των φίλων μας.
Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ