Για μια ακόμη φορά θα αναφερθώ στον φόβο, την επίπτωση του και την εξάρτηση του ανθρώπου από κάτι που νομίζει ότι θα τον προστατεύσει από τον φόβο.
Ήρθε ο ιός. Μας τρομοκράτησαν τεχνηέντως. Με μεγάλη μαεστρία
ομολογώ. Ήρθε και το εμβόλιο. Το προέβαλαν σαν πανάκεια. Σαν σωτηρία. Αρχικά τουλάχιστον. Με μαεστρία και αυτή
τη φορά. Και έτρεξε ο κόσμος να εμβολιασθεί μαζικά. Για να σωθεί από τη φοβερή
μάστιγα. Για να σταματήσει η πανδημία. Τι ουτοπία. Είπαν ότι όλες οι πανδημίες
σταμάτησαν με εμβολιασμούς, χωρίς όμως να μας πούνε ποιες ήταν αυτές οι
πανδημίες στην ιστορία του ανθρώπου που τις καταπολέμησε ο εμβολιασμός (που βέβαια δεν υπήρχε στις παλαιότερες πανδημίες).
Πολλοί αντέδρασαν στα παραπάνω. Δημιουργήθηκαν έτσι δυο ομάδες ανθρώπων (ο χρόνος θα δείξει ποια από τις δύο ομάδες είχε δίκιο). Οι εμβολιασμένοι και οι “αντιεμβολιαστές” (μιαροί, αμόρφωτοι και χαζοί). Στη συνέχεια άρχισαν να εμφανίζονται σιγά-σιγά μελέτες για το εμβόλιο, οι παρατηρήσεις άρχισαν να πληθαίνουν. Νοσήσεις επί νοσήσεων, ανεπιθύμητες ενέργειες, θάνατοι, αιφνίδιες απώλειες υγιών κατά τα άλλα ατόμων. Όλοι πλέον (ή σχεδόν όλοι) κατάλαβαν ότι το εμβόλιο δεν ήταν το σωτήριο όπλο, όπως παρουσιάσθηκε.
Και τώρα τι κάνουμε; Οι εξ αρχής ενάντιοι του εμβολίου έγιναν ο στόχος, οι εχθροί όλων όσων είχαν εμβολιασθεί. Οι οποίοι εμβολιασθέντες σε ικανό ποσοστό κατάλαβαν το λάθος. Δεν υπήρχε όμως επιστροφή. Αυτό και μόνον οδήγησε στην οργή και στην άμυνα. Έπρεπε οι άνθρωποι να αμυνθούν εσωτερικά. Αν δεχόντουσαν την ύπαρξη λάθους επιλογής θα κατέρρεαν ψυχολογικά. Αν αποδεχόντουσαν ως αλήθεια τα ευρήματα μελετών και στατιστικών τότε θα δεχόντουσαν ότι το πιθανό τίμημα και για τους ίδιους ίσως ήταν βαρύ. Αυτό δεν αντέχεται να το κουβαλάς στη ζωή σου. Ο φόβος έπρεπε να βρει μια διέξοδο, μια διαφυγή. Το πιο εύκολο ήταν η άρνηση των ισχυρισμών των «αντιεμβολιαστών» και η απομόνωση των ατόμων αυτών. Θα το ξαναπούμε: μιαροί, ανεπιθύμητοι, αμόρφωτοι, συνωμοσιολόγοι, ψεκασμένοι, χαζοί. Λόγια που προέρχονται από μορφωμένους υποτίθεται ανθρώπους, επίσημους φορείς, πολιτικούς και κυρίως γιατρούς (!). Κορυφαία η πρόσφατη ατάκα πολιτικού προσώπου: σήμερα, αυτοί που θα πεθαίνουν είναι οι ανεμβολίαστοι. Μάλιστα.
Το σπουδαίο είναι ότι οι μη δεχόμενοι το εμβόλιο δεν λένε τίποτε για
τους άλλους, δεν πιέζουν κανέναν, δεν ασχολούνται με τους άλλους. Είναι ευνόητο ότι οι άνθρωποι που
εμβολιάσθηκαν δεν οδηγήθηκαν σ' αυτό επειδή ήσαν ανόητοι ή ψεκασμένοι. Εμβολιάσθηκαν
γιατί φοβήθηκαν τη νόσο. Χωρίς βέβαια να έχουν κανένα
στοιχείο για το εμβόλιο και την ασφάλεια του. Φοβήθηκαν. Τόσο απλό. Δεκτόν. Ο φόβος είναι ισχυρότατο κίνητρο, είναι ένστικτο επιβίωσης και δεν έχει να
κάνει με μόρφωση, νοητική ικανότητα κλπ. Αντίθετα, το μένος των εμβολιασθέντων κατά των άλλων είναι περίεργο και έντονο. Κυνηγητό, υποχρεωτικότητα, απειλές,
πιστοποιητικά, κατηγόριες, απαξίωση. Χάλασε φιλίες, σχέσεις, οικογένειες. Αν
εξαιρέσουμε την πιθανότητα οικονομικού οφέλους κάποιων, το μόνο που δικαιολογεί
όλα αυτά είναι ο φόβος του λάθους ή ενός πιθανού μελλοντικού δυσάρεστου συμβάντος. Και βασική άμυνα είναι η ακόμη μεγαλύτερη προσκόλληση στο εμβόλιο.
Να το δικαιολογήσουν στον εαυτό τους και να κάνουν κι άλλη δόση και ακόμη μία,
και πολλές ακόμη (το πόσες θα χρειασθούν δεν είναι προς το παρόν γνωστό). Έτσι πιστεύουν ότι θα είναι προστατευμένοι και άτρωτοι. Είναι
αξιοπερίεργο να βλέπεις ακόμη και υπερήλικες, όπου η ανοσία είναι
εξασθενημένη και άρα δεν αντιδρά ικανοποιητικά, να τρέχουν για τη δόση τους. Ό,τι και να λένε
οι μελέτες και η πράξη, τα αγνοούν πλήρως. Κρέμονται από το εμβόλιο. Άδραξαν τη
σωτηρία.
Δεν είμαι ψυχίατρος, αλλά θα τολμούσα να χαρακτηρίσω την κατάσταση αυτή ως ψυχαναγκαστική εξάρτηση. Ή να χρησιμοποιήσω τον όρο «η ψυχολογία των όχλων» δανειζόμενος τη φράση από γνωστό βιβλίο του Γάλλου γιατρού, κοινωνιολόγου και συγγραφέα Gustave Le Bon*. Νομίζω ότι και τα δυο αποδίδουν σωστά τη διαμορφωθείσα κατάσταση.
* Gustave
Le Bon (1841 - 1931). Γιατρός, ψυχολόγος,
κοινωνιολόγος, ιστορικός. Το πνεύμα του Le Bon χαρακτηρίστηκε από την απόλυτη
απουσία υποκειμενικότητας. Ψυχρές επιστημονικές ανθρωπολογικές, βιολογικές ή
ιστορικές αναλύσεις καλύπτουν τα συμπεράσματά του με σχεδόν απόλυτη αντικειμενικότητα.
Στο περίφημο έργο του «Η
ψυχολογία των όχλων» μεταξύ άλλων τονίζει: Όλα τα μεμονωμένα χαρακτηριστικά
ενός ατόμου, όπως η λογική, η συνείδηση, η κριτική ικανότητα, μέσα στη μάζα
εξισώνονται προς τα κάτω. Οι όχλοι έχουν χαρακτηριστικά ολότελα διαφορετικά απ'
αυτά των ατόμων που τους συγκροτούν. Διαφορετικές προσωπικότητες συγχωνεύονται
σε μία ενιαία οντότητα σκέψης και συναισθήματος.
10 σχόλια:
Μία σημείωση μόνο. Αρκετοί έκαναν το εμβόλιο, όχι επειδή φοβήθηκαν τον ιό, αλλά για τα ωφελήματα που παρέχονταν και αυτό κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δραματική και λυπηρή....
Σε όλη αυτή την ιστορία πάντως εγώ ένα πράγμα δεν κατάλαβα:όλοι εμείς,οι απλοί πολίτες τι είχαμε να χωρίσουμε ακριβώς και διχαστήκαμε;Μας πλήρωνε η Pfizer αν κάναμε το εμβόλιο;Όχι.Μας δινόταν κάποια ανταμοιβή αν δεν κάναμε το εμβόλιο;Ούτε.
Προς τι τόσο πάθος και τόση μανία να πείσουν οι μεν τους δε ότι κάνουν λάθος;Γιατί κ.Καβαλιώτη μπορεί σε επίπεδο κρατικό όντως οι ανεμβολίαστοι να υπέφεραν από τα μέτρα και τον αποκλεισμό αλλά σε επίπεδο καθημερινό,προσωπικό φάγαμε κι εμείς πολύ bullying -εννοώ όσοι κάναμε τα εμβόλια.Με το επιχείρημα ότι καταπίνουμε αμάσητο ό,τι μας σερβίρει η τηλεόραση κι ότι δεν καταλαβαίνουμε το αυτονόητο: ότι μας δουλεύουν δηλαδή.Και έτσι να είναι όμως.. η επιλογή που κάνει κάποιος για την υγεία του-και λάθος να είναι ή από φόβο όπως πολύ σωστά γράψατε-δεν θα έπρεπε να γίνεται αντικείμενο κοροϊδίας από τον συγγενή ή τον φίλο.Εμένα αυτό μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση:με τι ευκολία μπήκε ο καθένας σ ένα στρατόπεδο,έβαλε και τη σημαία μπροστά κι έγινε βασιλικότερος του βασιλέως μαλώνοντας,προσβάλλοντας,υποτιμώντας τον διπλανό του.
Εσείς οι γιατροί στο κάτω κάτω είχατε τους λόγους σας να υποστηρίξετε δυναμικά τη θέση σας ο καθένας.Διαφωνούσατε επιστημονικά ,προσπαθούσατε ο καθένας να επηρεάσει τον κόσμο προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση! με κριτήριο το καλό των ασθενών -εξακολουθώ να πιστεύω.(Τουλάχιστον αυτοί οι γιατροί με αφορούν.Οι άλλοι που είτε πληρώθηκαν είτε απέκτησαν θέσεις για να πούνε αυτό που έλεγαν…είναι σαν να είναι στο mute όταν μιλάνε στην τηλεόραση.Απλά δεν τους ακούω.)
Οι υπόλοιποι όμως -μη ειδικοί- που χωρίστηκαν σε Πράσινους και Βένετους, δεν είχαν άλλη ασχολία από το ποιος εμβολιάστηκε και ποιος δεν εμβολιάστηκε και γιατί, ανέπτυσσαν απίθανες ανοησίες περί τίτλου αντισωμάτων,mRNA και άλλων ιατρικών όρων που δεν καταλάβαιναν γρι…ειλικρινά με έκανε να συνειδητοποιήσω πόσο πίσω είμαστε ακόμα για να θεωρηθούμε σοβαροί.Και ανησυχώ που οι διεθνείς συγκυρίες είναι πολύ περίεργες,απαιτούνε πολίτες με κότσια και λογική…πλέον οι βλακείες θα πληρώνονται ακριβά από όλους.
Καλό ξημέρωμα
Σόνια Χριστοφορίδου
Κον Καράτση
Σωστή η παρατήρηση. Πάντως από όσο θυμάμαι, δεν είχε ποτέ άλλοτε συνδυαστεί η λήψη εμβολίου με παροχές από το κράτος. Αυτό και μόνο εμβάλλει σε σκέψεις. Να είναι ένα εμβόλιο τόσο καλό και τόσο αποτελεσματικό και παρόλα αυτά αυτά να σου δίνουν κι ένα δώρο για να το κάνεις.
Μου θυμίζει βέβαια τις διαφημίσεις για εμβόλια και δη μοναδικά (χωρίς άλλο σκεύασμα άλλης εταιρείας). Εκεί όμως ήταν μια εμπορική διαφήμιση ενός προϊόντος. Τελείως διαφορετικό πράγμα. Άλλο να διαφημίζεις ένα προϊόν σου και άλλο να σου δίνει το ίδιο το κράτος bonus για να πάρεις το προϊόν που διατίθεται δωρεάν.
Κα Χριστοφορίδου
Μεταμεσονύκτιοι προβληματισμοί. Λογικοί στην πλειονότητα τους. Κάπου έχω κάποιες αντιρρήσεις όμως.
1. Σαφώς και δεν έπρεπε να διχαστούμε. Δεν φταίνε οι πολίτες όμως. Τον διχασμό τον επέβαλε το κράτος με τις παροχές και διευκολύνσεις στους εμβολιασμένους και το κυνηγητό των ανεμβολίαστων. Σε κάπως πιο πολιτισμένα ευρωπαϊκά κράτη συνιστούσαν ζωηρά στους πολίτες να μη ρωτάνε για τον εμβολιασμό και να μην απαντάνε οι ερωτώμενοι. Εδώ, δεν πλήρωνε φυσικά η εταιρεία τον εμβολιαζόμενο. Το κράτος επιδοτούσε τον πολίτη. Όσο για τον αρνούμενο να εμβολιασθεί δεν υπήρχε ανταμοιβή, αλλά αντίθετα τιμωρία και πρόστιμο. Αντιλαμβάνεσθε τις διαφορές που ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγούσαν σε διχασμό.
2. Όσο για το bullying – μα τι έπαθαν οι εμβολιασμένοι; Κυκλοφορούσαν άνετα με το χαρτάκι στην τσέπη, πολλοί διακήρυτταν περήφανα ότι α, εγώ έκανα αυτό το εμβόλιο είναι καλύτερο κλπ κλπ. Ελάχιστες ήταν οι λεκτικές επιθέσεις από ανεμβολίαστους. Αντίθετα, οι ανεμβολίαστοι επέσυραν την μήνιν όλων. Και τι δεν τους έσουραν. Τα γράφω: χαζοί, συνωμότες, ψεκασμένοι και άλλα. Σε παρέες φίλων δεν δεχόντουσαν ανεμβολίαστους. Κάποιος μορφωμένος (!) καθηγητής ιατρικής (τρομάρα του) έλεγε σε φίλο: δεν ξαναβγαίνω μαζί σου. Πρώτα θα κάνεις το εμβόλιο, θα περάσει ένας μήνας, θα εξετάσεις τα αντισώματα και μετά βγαίνουμε. Αυτό αντανακλούσε την άποψη όλης της παρέας. Τέτοια παραδείγματα και σε διάφορα επίπεδα μπορώ να πω πολλά. Ποιος λοιπόν υφίσταται την καταπίεση;
3. Μην ξεχνάτε φυσικά τις απολύσεις και τις μη προσλήψεις ανεμβολιάστων. Μην ξεχνάτε βέβαια και τις αναστολές εργασίας των υγειονομικών επί ένα και πλέον χρόνο. Τραγικές καταστάσεις που συνεχίζονται και σήμερα που είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι το εμβόλιο δεν προσφέρει αυτό για το οποίο απολύθηκαν άτομα, παύθηκαν προσωρινά από την εργασία τους και αυτοκτόνησαν ακόμη (αν και το τελευταίο πρέπει να μελετηθεί ποικιλοτρόπως).
4. Η υπόθεση της υγείας είναι προσωπική υπόθεση. Δεν μπορεί να υποχρεώσει κανείς κανέναν για τίποτε. Αν θέσουμε θέμα δημόσιας υγείας για δικαιολόγηση της υποχρεωτικότητας, θα δούμε ότι και εδώ το εμβόλιο δεν μπορούσε να αποδώσει με τον μαζικό εμβολιασμό. Απλά γιατί δεν εμποδίζει τη μετάδοση.
Από πολύ ενωρίς στην επιδημία είχα γράψει ότι μόνο μία περίπτωση υπήρχε να βοηθήσει το εμβόλιο. Αν την ίδια μέρα εμβολιαζόντουσαν όλοι οι κάτοικοι του πλανήτη. Κάτι φυσικά τελείως ανέφικτο.
5. Μερικοί ισχυρίζονται ότι η επιδημία-πανδημία ευλογιάς σταμάτησε από το εμβόλιο. Αυτό είναι λάθος. Η συμπεριφορά του ιού εκείνου ήταν τελείως διαφορετική από του κορωνοϊού. Οι επιδημίες φθίνουν με τον χρόνο, εξαρτώμενες φυσικά και από το είδος και συμπεριφορά του παθογόνου. Η ανθρωπότητα κηρύχθηκε ελεύθερη ευλογιάς μετά από δεκαετίες δεκαετιών εφαρμογής του εμβολίου. Και όταν άρχισε η τελευταία προσπάθεια μαζικού εμβολιασμού στον πλανήτη χρειάστηκαν 20 χρόνια για να επιτευχθεί το ποθούμενο.
6. Θυμηθείτε λίγο την πολιομυελίτιδα. Ο στόχος εκκρίζωσης μετατίθεται συνεχώς. Δεκαετίες εμβολιασμών παγκοσμίως, σε υψηλά επίπεδα το ποσοσστό εμβολιασμού. Και όμως υπάρχουν λίγες χώρες με πολιο. Και όμως η πλιο εμφανίστηκε εκ νέου στη Ν. Υόρκη και στην Αγγλία.
7. Βλέπουμε λοιπόν ότι τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα από ότι τα θεωρούμε.
8. Με ότι γράφω βέβαια, ελπίζω να μην παρανοηθώ ότι κατηγορώ τα εμβόλια. Το αντίθετο. Κατηγορώ όμως αυτούς που υπερασπίζονται τα εμβόλια με τελείως λανθασμένο τρόπο, μεταξύ των οποίων παροχές, υποχρεωτικότητα, άγνοια δεδομένων, υπερβολική και αβάσιμη διαφήμιση και άλλα πολλά.
Καλημέρα.
Σαρωτικός..
Ωστόσο κι εγώ είπα αυτό που εισέπραξα κάποιες φορές από παρέες ανεμβολίαστων.
Δεν ξέρω τι βαθμό παίρνουμε ως κοινωνία σ αυτή τη δοκιμασία.Ας ευχηθούμε να τα πάμε καλύτερα στην επόμενη.
Για ακόμη μια φορά κύριε Καβαλιώτη μπράβο σάς
Μικρή λεπτομέρεια, που αναφέρεται στην ανάρτηση, αλλά τυχαίνει να μην συνειδητοποιούν οι περισσότεροι εμβολιασμένοι για κάποιο λόγο. Είναι ότι η δοκιμασία κάποιων συνεχίζεται. Μήπως ήταν αυτοί που ενόχλησαν αυτιά, ενώ απλά δολοφονούνταν τουλάχιστον οικονομικά; Ή μήπως οι άλλοι που έβλεπαν τη λογική και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια να βάλλονται απολυταρχικά και τόσους «παρατηρητές» να μην παρατηρούν οτιδήποτε; Η κοινωνία μπορεί να διορθώσει τον όποιο βαθμό της ή ακόμα και να ξαναγίνει κοινωνία, αν υπάρξει σύσσωμος ξεσηκωμός για την επιστροφή των υγειονομικών που βρίσκονται σε αναστολή.
ΗΑΚ
ΗΑΚ
Αν υπάρξει σύσσωμος ξεσηκωμός. Ναι, κάτι όμως που δεν υπήρξε. Αντίθετα μάλιστα, υπήρξε μια περίεργη σιωπή.
Τα πλήρη στοιχεία του σχολιαστή (ΗΑΚ) είναι στη διάθεση του ιστολογίου.
Κον Α. Μαργαριτόπουλον
Ευχαριστώ πολύ.
Επειδη τα γραφτά μένουν, θελω να καταθεσω κιεγω την εμπειρία μου απο αυτό τον 《διχασμο》τής κοινωνίας.
Σαφέστατα δεν υπήρξε κανένας διχασμός της κοινωνίας, απλούστατα η κοινωνία συνέχισε να πορευται με τούς κυρ παντεληδες του Πάνου Τζαβέλα και πέταξε απο πάνω της τά εν δυνάμει μολυσματικά απόβλητα τούς ψεκασμενους τους αντιεμβολιστες τους αδιαβαστους τούς τζαμπατζήδες της ανοσιας.
Για πιο bullying μιλάμε αυτο που υφιστάμεθα εμείς σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής μας;;
Είστε Γιατρός και δεν έχετε εμβολιαστεί;Είστε αντιεμβολιαστης, θρησκοληπτος, κανονικά θα έπρεπε να σας έχουν πάρει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Άνθρωποι που μέχρι εκείνη τη στιγμή σε πίστευαν σαν Θεό τους τώρα σε κατεκριναν ό,τι κάνεις λάθος και σού εκαναν μάθημα υπέρ τού ενός ή του άλλου εμβολίου ανάλογα πιο 《σοφό》ειχαν ακούσει στα πρωιναδικα.
Ποιό διχασμό να θυμηθώ αυτόν που ενω η υπολοιπη παρέα έδειχνε το κοράνι 《green pass》και έμπαινε στη θαλπωρή τού εστιατορίου εμάς μάς έκαναν χάρη και μας δεχοντουσταν κάποια εστιατόρια στα υπόστεγα με το νάιλον στο ψοφόκρυο,κάτω απο την επικριτική ματιά των 《κανονικών》 ανθρώπων μεσα από τζάμια.
Στην πορεία τού ξεκαθαρίσματος, της ηρας απο το στάρι, ηρθε και η αναστολή.
Πιθανά δεν γνωρίζετε οτι υπάρχουν τόποι συγκέντρωσης τροφίμων ρουχων και χρημάτων για τούς υγειονομικούς σε αναστολή Για φανταστείτε 14 μήνες χωρίς εισόδημα χωρίς δουλειά ,με όλα τα έξοδα να τρεχουν και χωρίς να επιτρεπεται να δουλέψεις αλλού.
Άραγε πόσο μπορεί να αντέξει κάποιος αυτη την εξόντωση ;;Το μόνο καλο σε όλα αυτά , που κάποιος μπορει να γράφει ώρες ειναι οτι είμαστε στην τριτη φάση τής αλήθειας κατα Schopenhauer :αφού γελοιοποιηθηκε ,διώχθηκε, τώρα θεωρηται αυτονόητη.
Εχθές στις εκλογές του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών βρήκα κάποιους συναδέλφους που έλεγαν ότι αυτά ακριβώς λέγαμε ολοι!
Ευχαριστώ για την αντοχη σας Καβούρης Κυριάκος παιδίατρος Πάτρα
Δημοσίευση σχολίου