Το τελευταίο διάστημα γίνεται πολύ συζήτηση για τη δημογραφική κατάρρευση της χώρας. Tο θέμα είχα θίξει και παλαιότερα στο ιστολόγιο τονίζοντας ότι οι παιδίατροι πρέπει να αναλάβουν ενεργό ρόλο και να ωθούν τους γονείς σε τεκνοποίηση. Βέβαια για να έχει κανείς πολλά παιδιά σήμερα χρειάζονται και άλλα πράγματα όπως, κρατική μέριμνα, κρατική ενίσχυση, φθηνότερο κόστος ζωής, καλύτερη δημόσια περίθαλψη κλπ. Χρειάζεται δηλ. σύνολο παραγόντων, πέραν της επιθυμίας των γονέων. Θεωρώ πως αν αρχίσουν και τεκνοποιούν οι γονείς θα έρθουν και τα άλλα.
Ένα σχετικό, θα έλεγα, θέμα που προέκυψε πρόσφατα είναι και
το πρόβλημα των αμβλώσεων που τέθηκε από ευρωβουλευτή. Δημιουργήθηκε κάποια
ένταση με το αν έχουν δικαιώματα ή όχι οι γυναίκες να ρυθμίζουν τα του σώματος
τους ή με το ποιος έχει την ευθύνη κλπ.
Το πρόβλημα είναι πολύπλευρο:
- Για να επιτευχθεί η σύλληψη χρειάζονται δύο, άρα την ευθύνη για το τι θα γίνει μετά την έχουν και οι δύο. Όχι μόνον η γυναίκα.
- Η άμβλωση έρχεται σε οξεία αντίθεση με την προσπάθεια αύξησης της τεκνοποίησης και μείωσης του δημογραφικού προβλήματος.
- Δημιουργεί ηθικό πρόβλημα, αν όχι σε όλους, σε μεγάλο ποσοστό ανθρώπων. Και αν έχουν δικαιώματα αυτοδιάθεσης του σώματος τους οι γυναίκες, το ίδιο θα πρέπει να αναγνωρίζονται και τα δικαιώματα των άλλων, στους οποίους περιλαμβάνεται και ο συλληφθείς οργανισμός. Το αγέννητο παιδί.
- Η ηθική αξία της αγέννητης ζωής είναι πολυσυζητημένο και ταυτόχρονα δισεπίλυτο ζήτημα, στο πεδίο της Βιοηθικής. Διαχρονικά, η ηθική αυτή αξία του εμβρύου, αποτέλεσε τον πυρήνα του προβληματισμού για το επιτρεπτό ή όχι των αμβλώσεων. Πέραν αυτού όμως συζητείται αν το έμβρυο ή το κύημα αποτελεί φορέα ηθικών δικαιωμάτων, στον ίδιο βαθμό με έναν πλήρως αναπτυγμένο άνθρωπο, οπότε οποιαδήποτε ενέργεια που βλάπτει ή μπορεί να του στερήσει το δικαίωμά του στη ζωή, κρίνεται ηθικώς, αλλά και νομικώς, επιλήψιμη. Συνεπώς, το ερώτημα είναι: σε ποιο χρονικό σημείο της ανάπτυξής του, μεταξύ της γονιμοποίησης και της γέννησης, το έμβρυο αποκτά ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, όποιο κι αν είναι αυτό, βάσει του οποίου δύναται να αποκτήσει ηθικά και λοιπά δικαιώματα; Θεωρώντας σωστή την άποψη της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας, θα πούμε πως η έναρξη της ανθρώπινης ζωής, συμπίπτει με τη στιγμή της σύλληψης. Μάλιστα δεν υφίσταται διάκριση μεταξύ σώματος και ψυχής. Οι δύο αυτές υποστάσεις έχουν ταυτόχρονη δημιουργία.
- Συνεπώς το να ομιλούμε ακρίτως και μονομερώς για δικαιώματα άμβλωσης είναι κάτι που στερείται κάθε βάσεως και αγνοεί δικαιώματα της άλλης πλευράς και άποψης.
2 σχόλια:
Νομιζω οτι θετετε το ζητημα σε σωστες βασεις. Το προβληματικο σε τετοιου ειδους δημοσιες συζητησεις ειναι α) το χρονικο σημειο - συγκυρια οπου ξεσπαει η αλυσιδα των δηλωσεων & β) η μανια με την οποια ο "προοδευτικος " κοσμος αντιμετωπιζει τις αποψεις της αλλης πλευρας, τις οποιες αποκαλει/ θεωρει αναχρονιστικες κ σκοταδιστικες. Να επισημανουμε οτι αυτοι οι ταχα μου προοδευτικοι ηταν που πριν 4 χρονια ζητουσαν το κεφαλι των μη εμβολιασμενων , μην αναγνωριζοντας το δικαιωμα της αυτοδιαθεσης..
Συμφωνώ απόλυτα. Βέβαια πιστεύω ότι η τοποθέτηση στο θέμα (και γενικότερα σε θέματα με διιστάμενες απόψεις) δεν πρέπει να βασίζεται σε πολιτικές θέσεις. Τι θα πει προοδευτικός η συντηρητικός. Έχεις δικαίωμα αυτοδιάθεσης ή όχι; Δεν έχει να κάνει με την πολιτική κατεύθυνση αυτό.
Δημοσίευση σχολίου