Μαΐου 26, 2009

ΠΝΕΥΜΟΝΙΟΚΟΚΚΙΚΟ ΕΜΒΟΛΙΟ (10ΔΥΝΑΜΟ) - VΙ

Σε σχέση με την προηγούμενη ανάρτηση μου για το νέο 10δύναμο πνευμονιοκοκκικό εμβόλιο (Synflorix), μού τονίσθηκαν τηλεφωνικά από την παραγωγό εταιρεία τα εξής:
Α. Το εμβόλιο έχει εισαχθεί αυτόματα στο εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών
Β. Το εμβόλιο συνταγογραφείται από όλα τα ταμεία.

Ίσως να είναι έτσι και η πληροφόρηση μου να ήταν ελλιπής. Ωστόσο, εγώ δεν έχω τέτοια πληροφόρηση, ειδικά για τα ταμεία. Εξάλλου το θέμα είναι διοικητικό και διαφορετικό για κάθε ταμείο. Η δικαιολογία ότι τα ταμεία δεν υποχρεούνται να ενημερώνουν τους γιατρούς ή και τους φορείς (τουλάχιστον τα νοσοκομεία) ίσως δεν ευσταθεί. Παράδειγμα το εμβόλιο κατά του HPV, όπου μετά την εισαγωγή του στο πρόγραμμα εμβολιασμών, τα ταμεία μάς είχαν «βομβαρδίσει» με δελτία που περιέγραφαν τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα χορηγούν δωρεάν το εμβόλιο.

Πάντως σε σημερινή τηλεφωνική συνομιλία με το ΙΚΑ Αθηνών, μου απάντησαν ότι δε το συνταγογραφεί το ΙΚΑ, ενώ σε συνομιλία με τον ΟΠΑΔ Θεσσαλονίκης, μου απάντησαν ότι συνταγογραφούνται όλα τα εμβόλια. Σε επιμονή μου για το συγκεκριμένο εμβόλιο, ο αρμόδιος δεν διευκρίνησε το θέμα, αλλά τόνισε πάλι ότι εννοεί όλα τα εμβόλια. Πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα εφαρμοστεί η συνταγογράφηση του από όλα τα ταμεία.

Οι γιατροί εύκολα μπορούν να γνωρίζουν αν δικαιολογείται από τα ταμεία το εμβόλιο, με τις πρώτες συνταγές που θα χορηγήσουν.

Άποψη μου όμως, που δεν την αναιρώ, είναι ότι για το συγκεκριμένο εμβόλιο θα έπρεπε να υπάρξει ειδική μνεία της επιτροπής για να ενταχθεί στο πρόγραμμα. Ο ισχυρισμός των εταιρειών ότι δεν απαιτείται νέα έγκριση, όπως έγινε και με άλλα εμβόλια πχ ιλαράς-παρωτίτιδας-ερυθράς, ανεμευλογιάς, μηνιγγιτιδοκόκκου, κλπ, δεν είναι ορθός. Και τούτο διότι το συγκεκριμένο εμβόλιο είναι αρκετά διαφορετικό από το επταδύναμο. Αυτό το διαπιστώνει εύκολα κανείς αν διαβάσει το φυλλαδιάκι (SPC) που περιέχεται στη συσκευασία.

Συνεπώς ένα διαφορετικό προϊόν, νομίζω ότι δικαιολογεί μια έγγραφη οδηγία έστω και σαν παρέκκλιση από την αυτονόητη ένταξη στο πρόγραμμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: